Ford Connetct Tourneo TDCI

 

Ford Connect Tourneo TDCI
 
 
Kako i sam naslov kaže, Fordov Connect spona je između kompaktnog obiteljskog vozila i praktičnog dostavnjaka, sa svim odlikama obiteljskog monovolumena.
 

No, Connect u svojoj putničkoj verziji koju naziva Tourneo ipak ne cilja na monovolumenski orijentirane kupce, iako ne sumnjamo da će i njih zaintrigirati. Jer, od kompaktnih monovolumena Ford nudi netom obnovljeni C-Max, već s Tourneom žele pridobiti one koji traže originalno, praktično, u osnovi jednostavno vozilo koje će zadovoljiti sve njihove potrebe, s imperativom na prostoru.

A tu je Connect Tourneo gospodar klase, i u ovom trenutku najsvježiji od svih svojih konkurenata. Već na prvi pogled primjećujemo nježnije linije potpuno novog prednjeg dijela vozila na kojem dominira kromirana maska motora s velikim fordovim plavim ovalom na sredini, a izmijene primjećujemo i na stražnjem svjetlosnom sklopu.

Iznutra su promjene vidljive u detaljima, no najzapaženiji su ipak novo kolo upravljača, ručica mjenjača te novi audio sustav, sve preuzeto iz Focusa. Također se primjećuju i nove svjetlije boje i veseliji dezeni presvlaka interijera, čime ovaj simpatični automobil također koketira s monovolumenima (riječ je o novoj i najraskošnijoj verziji GLX).

Zatim, ne smijemo izostaviti i vrlo ergonomski i praktično uređen interijer, koji se umnogome razlikuje od onog na dostavnoj verziji, pogotovo kad gledamo unutarnje obloge vratiju, središnju konzolu te središnji greben koji prolazi između prednjih sjedala.

Na stražnjoj strani prednjih naslona su preklopni stolići, ispod suvozačkog sjedala je praktični pretinac, a u interijeru su čak tri 12-voltne utičnice; sprijeda, straga i u prtljažniku. Iznad velikog panoramskog vjetrobrana također je polica, a dva manja pretinca s mrežicom su i iznad kliznih stražnjih vrata.

Prtljažnik ima raskošnih 1200 litara obujma, koji se preklapanjem po trećini djeljive stražnje klupe može povećati na 3,4 prostorna metra, što će posebice cijeniti oni koji trebaju samo jedan automobil – za obitelj i posao. Testni model imao je svu potrebnu opremu za bezbrižno putovanje na drugi kraj planeta.

Izdvojiti ćemo atraktivne 16-colne alu naplatke, električni paket (daljinsko centralno zaključavanje, električni prozori i retrovizori), po visini podesivo vozačevo sjedalo s lumbalnom potporom, po dubini i visini podesiv upravljač, a tu je i efikasni klima uređaj koji vrlo brzo rashladi putnički prostor, te audio CD sustav sa CD izmjenjivačem. Za sigurnost se brinu ABS s razdjelnikom sile kočenja te zračni jastuci.

Osim izgleda veseli i novi snažniji motor, 1,8 litreni Duratorq tdci turbodizel s intercoolerom. Razvija 110 KS te okretni moment od snažnih 280 Nm. Motor radi vrlo tiho i mirno, promptno reagira na zahtjeve vozača i bez muke vuče tonu i pol teško vozilo. Mjenjač je petstupanjski, krase ga kratki i precizni hodovi ručice te dobro proračunati prijenosni odnosi.

No, zbog putovanja (pogotovo na autocesti) radije imali bismo onaj sa šest stupnjeva koji bi omogućio više brzinske prosjeke uz još manju potrošnju goriva. Proizvođač za Connect Tourneo deklarira prosjek od 6,5 litara, no na testu je ona bila ipak nešto viša, ovisno o režimu vožnje od 7-7,5 litara. Krajnja brzina je 165 km/h, uz sprint do stotke za 13,5 sekundi.

Kao što smo kod Forda naučili, vozne osobine su vrhunske, bez obzira na dimenzije vozila i povišeno težište. Upravljač je vrlo precizan i izravan, a svi kotači su čvrsto na tlu u svim uvjetima vožnje i drže Connecta za cestu kao da je na čičak traci. Ovjes, iako tvrđe podešen, sjajno i vrlo tiho guta sve neravnine s ceste.

Da rezimiramo, Ford za  75.000 KM koliko stoji testirani model nudi sjajnu alternativu modernim monovolumenima. Ovaj velikoprostorni automobil pruža obilje mjesta za pet osoba i veliki prtljažnik. Obitelji i oni koji vode aktivan način života u njemu imaju pravog suputnika.

fcbmunchen
Dva zlatna pravila na mome profilu: 1. Nepravim dizajne budalama, zato nepitajte me! 2. Ko ostavi na mome blogu komentar pozzz, navrni imam novi post ili slicno , ide na "BLOCK LISTU" blogger.ba korisnika zato postujte ova dva zlatna pravila :D

Komentariši